Recensie: Veilingcatalogus Lord Northwick’s Schilderijen Collectie

Ben je een kunstliefhebber op zoek naar een buitengewone verzameling schilderijen? Zoek niet verder! In deze recensie nemen we een kijkje naar de veilingcatalogus van Lord Northwick’s Schilderijen Collectie. Met een zorgvuldig samengestelde selectie van oude en moderne kunstwerken, gedetailleerde beschrijvingen en een unieke kans om enkele van deze meesterwerken te bemachtigen, is deze veilingcatalogus een must-have voor elke kunstverzamelaar. Lees verder om meer te weten te komen over deze fascinerende collectie.

Veilingcatalogus Lord Northwick’s Schilderijen Collectie

29,99  op voorraad
Prijs update op maart 1, 2024 8:29 am
8.6
Niet te missen!
De catalogus van de late Lord Northwick’s collectie biedt een hoogwaardige verzameling van oude en moderne schilderijen, met gedetailleerde beschrijvingen die u helpen bij het maken van een weloverwogen keuze. Deze unieke kans om enkele van de meest gewilde kunstwerken uit de privécollectie van Lord Northwick te verwerven mag u niet missen, hoewel de beschikbaarheid beperkt kan zijn en de prijzen mogelijk hoog.
Unieke meesterwerken
  • Hoogwaardige collectie
  • Gedetailleerde beschrijvingen
  • Unieke kans om te kopen
Nadelen
  • Beperkte beschikbaarheid
  • Mogelijk hoge prijzen

Het product “Catalogue Of The Late Lord Northwick’s … Collection Of Ancient And Modern Pictures [&c.] At Thirlestane House, Cheltenham. Which Will Be Sold By Auction By Mr. Phillips, 26th July, 1859, And 21 Subsequent Days” is een hardcover boek dat op 18 juli 2023 zal worden uitgebracht. Het boek is geschreven door een anonieme auteur en uitgegeven door Legare Street Press. Het heeft een totaal van 210 pagina’s en heeft een afmeting van 156 mm breed, 13 mm hoog en 234 mm lang.

Dit boek is verpakt in een doos met dezelfde afmetingen als het boek zelf en heeft een gewicht van 472 g. Het heeft een EAN-nummer van 9781020224447. Het boek valt in de categorieën Kunst & Fotografie, Kantoor & School, Schrijfwaren, Geschiedenis, Kunstonderwerpen, Kunstgeschiedenis, Beeldende kunst en Boeken. Het is geschreven in het Engels en is alleen verkrijgbaar als fysiek boek, geen ebook of luisterboek. Het kan worden gebruikt als studieboek of algemeen leesboek.

Productspecificaties
  • Taal: Engels
  • Bindwijze: Hardcover
  • Oorspronkelijke releasedatum: 18 juli 2023
  • Aantal pagina’s: 210
  • Hoofdauteur: Anoniem
  • Hoofduitgeverij: Legare Street Press

Dit product is leverbaar, wat betekent dat je het kunt bestellen en binnen afzienbare tijd ontvangen. Als je geïnteresseerd bent in kunst, geschiedenis of kunstgeschiedenis, dan is dit boek een waardevolle aanvulling op je collectie. Het biedt een gedetailleerde catalogus van de collectie van Lord Northwick en geeft je de mogelijkheid om meer te weten te komen over de oude en moderne schilderijen die te koop waren op de veiling in 1859. We hopen dat je veel plezier zult beleven aan het lezen van dit boek en het ontdekken van de prachtige kunstwerken die het bevat.

Ontdek de unieke collectie
  • Hoogwaardige collectie: De catalogus biedt een zorgvuldig samengestelde verzameling van zowel oude als moderne schilderijen. Met de late Lord Northwick als voormalige eigenaar, kunt u er zeker van zijn dat u toegang krijgt tot een buitengewone selectie kunstwerken
  • Gedetailleerde beschrijvingen: Elke vermelding in de catalogus bevat uitgebreide informatie over de schilderijen, waaronder de kunstenaar, de techniek, de afmetingen en andere relevante details. Dit stelt u in staat om de werken grondig te analyseren voordat u een beslissing neemt
  • Unieke kans om te kopen: Deze veiling biedt u de mogelijkheid om enkele van de meest gewilde kunstwerken uit de privécollectie van Lord Northwick te verwerven. Mis deze unieke kans niet om een stukje geschiedenis en schoonheid in handen te krijgen

Hoogwaardige collectie

Deze catalogus biedt een zorgvuldig samengestelde verzameling van zowel oude als moderne schilderijen. Met de late Lord Northwick als voormalige eigenaar, kunt u er zeker van zijn dat u toegang krijgt tot een buitengewone selectie kunstwerken. De collectie is met veel zorg en toewijding samengesteld en vertegenwoordigt een waardevol stuk kunstgeschiedenis.

Gedetailleerde beschrijvingen

Elke vermelding in de catalogus bevat uitgebreide informatie over de schilderijen. U vindt hier de naam van de kunstenaar, de gebruikte techniek, de afmetingen en andere relevante details. Deze gedetailleerde beschrijvingen stellen u in staat om de werken grondig te analyseren voordat u een beslissing neemt. Of u nu een ervaren kunstverzamelaar bent of net begint, deze informatie zal u helpen om een weloverwogen keuze te maken.

Unieke kans om te kopen

Deze veiling biedt u de mogelijkheid om enkele van de meest gewilde kunstwerken uit de privécollectie van Lord Northwick te verwerven. Het is een unieke kans om een stukje geschiedenis en schoonheid in handen te krijgen. Of u nu op zoek bent naar een klassiek meesterwerk of een eigentijds kunstwerk, er is voor elk wat wils in deze indrukwekkende collectie.

Ontdek andere opties voor de veilingcatalogus van de Lord Northwick’s Schilderijen Collectie

Een gids voor kunstliefhebbers: Hoe het juiste kunstwerk te kiezen

Om bronnen voor kunstverzamelaars te selecteren, zijn er een paar belangrijke stappen die je kunt volgen. Allereerst is het belangrijk om te beginnen met het bepalen van het soort kunst dat je wilt verzamelen. Wil je bijvoorbeeld schilderijen, sculpturen of misschien juist moderne kunstwerken? Zodra je dit hebt besloten, kun je gerichter zoeken naar bronnen die specifiek over dat soort kunst gaan. Een goede manier om bronnen te vinden is door te kijken naar kunsttijdschriften, kunstboeken en online kunstplatforms. Deze bronnen bieden vaak inzichtelijke artikelen, recensies en interviews met kunstenaars en experts. Vergeet ook niet om lid te worden van kunstverzamelingsverenigingen of kunstgalerieën te bezoeken, waar je waardevolle informatie kunt krijgen van andere kunstverzamelaars en professionals. Kortom, door gericht te zoeken naar bronnen die relevant zijn voor jouw specifieke interessegebied, kun je waardevolle kennis en inzichten verwerven als kunstverzamelaar.

• Volledigheid: Controleer of de catalogus alle schilderijen in de collectie van Lord Northwick bevat. Dit is belangrijk omdat je wilt weten welke werken er precies geveild worden
  • Beschrijvingen: Kijk of de catalogus gedetailleerde beschrijvingen van de schilderijen bevat. Het is handig om informatie te hebben over de kunstenaar, het jaar waarin het werk is gemaakt, de techniek en eventuele andere interessante details
  • Conditie: Controleer of de catalogus informatie geeft over de conditie van de schilderijen. Dit kan je helpen bepalen of het werk in goede staat verkeert of dat er eventuele restauraties nodig zijn
  • Afbeeldingen: Zorg ervoor dat de catalogus afbeeldingen van de schilderijen bevat. Het is fijn om te kunnen zien hoe de werken eruitzien voordat je een bod uitbrengt
  • Prijsindicaties: Kijk of de catalogus prijsindicaties bevat voor de verschillende schilderijen. Dit kan je helpen bij het bepalen van je budget en het inschatten van de verwachte opbrengst van de veiling
  • Expertise: Controleer of de catalogus is samengesteld door deskundigen op het gebied van kunstveilingen. Dit geeft je de zekerheid dat de informatie betrouwbaar is en dat je te maken hebt met een gerenommeerde veiling

Tekenen dat de Veilingcatalogus Lord Northwick’s Schilderijen Collectie niet geschikt is voor u.

• Oudheid en kunst: Als je niet geïnteresseerd bent in antieke en moderne schilderijen en kunstcollecties, dan is dit product mogelijk niet geschikt voor jou. Het is belangrijk om een product te kiezen dat aansluit bij jouw persoonlijke interesses en voorkeuren
  • Veiling: Dit product wordt verkocht via een veiling. Als je niet bekend bent met het veilingproces of als je liever op een andere manier winkelt, dan kan dit een teken zijn dat dit product niet geschikt is voor jou. Veilingen vereisen vaak snelle besluitvorming en biedcompetitie
  • Beperkte beschikbaarheid: De veiling vindt plaats op 26 juli 1859 en gedurende 21 opeenvolgende dagen. Als je op zoek bent naar directe aankopen of een product dat op een specifieke datum beschikbaar is, dan kan dit product mogelijk niet aan jouw verwachtingen voldoen

Veelgestelde vragen over het vinden en beheren van kunstbronnen

Wat zijn enkele betrouwbare online bronnen waar je kunstwerken kunt kopen voor je kunstcollectie?

Er zijn verschillende betrouwbare online bronnen waar je kunstwerken kunt kopen voor je kunstcollectie. Een populaire keuze is bijvoorbeeld Artsy, een online platform dat samenwerkt met gerenommeerde galeries en kunstenaars over de hele wereld. Daarnaast is Saatchi Art ook een bekende online kunstmarkt, waar je een breed scala aan kunstwerken kunt vinden, variërend van schilderijen tot fotografie en beeldhouwwerken. Een andere optie is Artfinder, een online marktplaats waar je kunstwerken direct bij kunstenaars kunt kopen. Dit zijn slechts enkele voorbeelden, maar het is altijd belangrijk om de reputatie en betrouwbaarheid van de verkoper te controleren voordat je een aankoop doet.

Wanneer vindt de veiling van de Catalogus van de Late Lord Northwick’s Collectie plaats?

De veiling van de Catalogus van de Late Lord Northwick’s Collectie vindt plaats op 26 juli 1859 en duurt 21 opeenvolgende dagen.

Waar kan ik terecht om informatie te vinden over de waarde en authenticiteit van een specifiek kunstwerk dat ik bezit?

Om informatie te vinden over de waarde en authenticiteit van een specifiek kunstwerk dat u bezit, kunt u contact opnemen met een professionele kunsttaxateur of kunstexpert. Deze experts zijn gespecialiseerd in het beoordelen van kunstwerken en kunnen u helpen bij het bepalen van de waarde en authenticiteit ervan. U kunt ook kijken of er veilinghuizen of kunstgalerijen zijn bij u in de buurt die expertise bieden op dit gebied. Het is belangrijk om te investeren in een grondig onderzoek om de juiste informatie te verkrijgen over uw kunstwerk.

Zijn er specifieke tijdschriften, blogs of websites die gespecialiseerd zijn in het delen van nieuws, trends en tips voor kunstverzamelaars?

Ja, er zijn verschillende tijdschriften, blogs en websites die gespecialiseerd zijn in het delen van nieuws, trends en tips voor kunstverzamelaars. Enkele populaire bronnen zijn onder andere het tijdschrift “Kunst & Antiek”, de blog “The Art Collector” en de website “Artnews.com”. Deze bronnen bieden informatie over veilingen, tentoonstellingen, nieuwe ontwikkelingen in de kunstwereld en tips voor het verzamelen van kunst. Het is altijd een goed idee om regelmatig deze bronnen te raadplegen om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en trends in de kunstwereld.

Welke veilinghuizen organiseren regelmatig kunstveilingen waar je unieke stukken kunt bemachtigen?

Er zijn verschillende veilinghuizen die regelmatig kunstveilingen organiseren waar je unieke stukken kunt bemachtigen. Enkele bekende veilinghuizen zijn Christie’s, Sotheby’s en Bonhams. Deze veilinghuizen hebben een lange geschiedenis en staan bekend om hun expertise op het gebied van kunstveilingen. Ze organiseren veilingen over de hele wereld waarbij een breed scala aan kunstwerken wordt aangeboden, van antieke meesterwerken tot hedendaagse kunst. Het is de moeite waard om de websites van deze veilinghuizen te raadplegen om op de hoogte te blijven van hun komende veilingen en om te zien welke unieke stukken er beschikbaar zijn.

Welke schilderijen zijn opgenomen in de Catalogus van de Late Lord Northwick’s Collectie?

In de catalogus van de Late Lord Northwick’s Collectie zijn verschillende oude en moderne schilderijen opgenomen. De exacte lijst van schilderijen die in de catalogus staan, is te vinden in het boek “Catalogue Of The Late Lord Northwick’s … Collection Of Ancient And Modern Pictures [&c.] At Thirlestane House, Cheltenham. Which Will Be Sold By Auction By Mr. Phillips, 26th July, 1859, And 21 Subsequent Days”. Je kunt deze catalogus raadplegen om een volledig overzicht te krijgen van de schilderijen die in de collectie van Lord Northwick waren opgenomen.

Wat is de waarde van het Catalogus van de Late Lord Northwick’s Collectie van Oude en Moderne Schilderijen [&c.] in Thirlestane House, Cheltenham?

De waarde van het Catalogus van de Late Lord Northwick’s Collectie van Oude en Moderne Schilderijen [&c.] in Thirlestane House, Cheltenham kan variëren, afhankelijk van verschillende factoren. Het is belangrijk om te weten dat de catalogus zelf meestal geen grote financiële waarde heeft, aangezien het voornamelijk dient als een naslagwerk voor de veiling. De waarde van de schilderijen die in de catalogus worden vermeld, kan echter aanzienlijk zijn, afhankelijk van de kunstenaar, de zeldzaamheid, de kwaliteit en de vraag op de markt. Om de exacte waarde van de schilderijen in deze collectie te bepalen, zou het nodig zijn om een ​​kunstexpert te raadplegen of informatie te vinden over eerdere veilingresultaten van vergelijkbare werken.

Bekijk nu de catalogus van de nalatenschap van Lord Northwick, met een prachtige collectie oude en moderne schilderijen, die binnenkort geveild zal worden. Ontdek de fascinerende kunstwerken en plan uw bezoek aan deze unieke veiling in Thirlestane House, Cheltenham.